Saturday, September 01, 2007

'Breach' ...

Holy crap, this is a good movie!

Did you see it? I don't think many people did, and that's a damn shame.

On RottenTomatoes.com, it received an 84 percent fresh rating. That's very high for that site.

If Chris Cooper isn't nominated for another Oscar for this performance, there is no justice in Hollywood. He's outstanding in this role, similar to his character from American Beauty.

If you haven't seen it, fast-track it to the top of your Netflix queue or get yourself to the video store or buy it on cable or satellite on demand. Whatever you gotta do, find this film.

I was watching this while lying on the couch and realized that my heart was racing. The suspense is literally palpable.

5 Comments:

Blogger J. Marquis said...

I agree. There were moments in Breach where Chris Cooper just made my blood freeze. An outstanding performance.

11:00 AM  
Blogger Mercurie said...

I haven't seen it yet. I will definitely have to put it on my Netflix queue.

11:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Beth, you might like Once if you haven't seen it already. The singing's a little emotionally raw, but there isn't a false step throughout.

11:48 AM  
Blogger Beth said...

j.: Yup, he should get an Oscar for this. I hope the academy members remember this film.

mercurie: Have you seen it yet?! Lemme know how you liked it!

Anon: Thanks for the tip! I'm a relative newcomer to The Frames, and was excited to see Glen's name in the credits. Will Netflix it for sure.

12:06 PM  
Blogger Beth said...

This comment has been removed by the author.

12:06 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home